Teknolojik Bilgiye Ulaşmanın En Teknolojik Yolu

1 Haziran 2013 Cumartesi

Android program yazma

Android Program Yazmak – Android Program Geliştirmek (Adroid  Program yazma programı)
Android Market
Android Market (Photo credit: Wikipedia)

Merhaba AndroidProgramı Nasıl yazılır?

Arkadaşlar bir açıklama yapma gereği duyuyorum. Bu yazıyı ben kendi emeğimle yazdım ve yayınladım. Sonra yapamayanlara da yardımcı olmaya çalıştım. Ancak görüyorum ki yazı bir çok yere kopyalanmış ve kaynak dahi gösterilmemiş. Hatta bir kaç yeri güncellenerek sanki kendileri tarafından yazılmış gibi gösterilmiş. Bu hiç hoş bir şey değil. Birileri de yazının çok tık alındığı görünce yorumlar kısmına kendi bağlantısını paylaşmış. Ben daha iyi anlattım diyenler bile var. N’oluyoruz arkadaşım? Tamam en iyi sen anlattın, en birinci sensin! En çok sen tıklan hep sana tıklasınlar. Sen saksı değilsin çünkü. Ayrıca daha fazla tık almak ve daha fazla kişinin sitemi ziyaret etmesi benim umurumda bile değil. Zaten ben bu yazıyı ilerde tekrar uygulamak istersem diye bir anlamda kendim için yazdım. Sizler de istifade ettiniz. Bundan dolayı da mutluyum.  (Bu mutluluğum yazımın Google aramalarında birinci sırada çıkmasından ve şimdiye kadar 100.000 tıklanmanın üzerinde bir bağlantı olmasından dolayıdır.)
Yazı aşağıda kalsın fakat sizlere tavsiye edeceğim tek bağlantı aşağıdaki bağlantı olabilir, oradan şaşmayın. Az çok ingilizce hepiniz biliyorsunuzdur, bu işle uğraşacağınıza göre. Neyse google’ın kendi anlatımıyla adım adım giderseniz kendinize ilk olarak bir android uygulama yapmış olacaksınız. Artık benim yazdığım yolu, yordamı kullanmanıza gerek yok. Önermiyorum da zaten. Zira aşağıdaki bağlantıda eksik olarak sunalan bir bilgi bulunmamakta. Başka yerden yardım almayın, Google sitesinden şaşmayın derim ben. Herkese bol app’li günler. Hadi her şeyin uygulamasını yapalım 8-)
Android uygulama geliştirmeye giriş….
Android Market hızla büyümekte. Mart ayındaki mevcut uygulama sayısını 9000′den 20000′lere çıkarmayı hedefleyen Android işletim sistemi, kullanıcılarını heyecanlandırıyor.
Bu yıl çıkan yeni Android telefonlarının büyük miktarlarda olması göz önüne alındığında, yakın zamanda Android açısından kötü bir tablo gözükmüyor. Google kendisine program geliştiren 3.5+ yıldızlı ve 5.000+ downloadlı kullanıcılarına Nexus One ya da Droid telefonlarından birisini göndereceğini açıkladı. Bu da iyi bir Android Geliştirici olmak için önemli bir neden.
Peki Google Android programlarının nasıl yazıldığını öğrenmek ister misiniz? Android uygulamaları Java ile yazılmış – nispeten öğrenmesi kolay, yeni geliştiriciler için dost canlısıdır. ücretsiz bir Nexus ve biraz para olasılığını bir yana bırakalım, aslında Android topluma katkıda bulunabilir. Eğer yenilikçi fikirleriniz var ve bunları yaymak istiyor iseniz, Android pazarı sizin için!  Hadi yepyeni android programımızı yazmaya başlayalım!
Öncelikle Android uygulamaları (hemen hemen her mobil uygulamasına benzeyen) bir bilgisayarda geliştirilen – PC veya Mac (genellikle) – ve sonra derlenir ve test için cihaza gönderilir.

Adım 1: Eclipse İndirin

Bu eğitimde Eclipse kullanılacaktır, çünkü bu android programı geliştirmek için en kolay yol.
Eclipse Java Developers İndir (PC veya Mac, 92MB)
Not: Bu bir . zip dosyasıdır; bu dosyayı unzip ettiğinizde çıkarttığınız yerde kullanabilirsiniz. Burada size “C:Program Files” içine çıkarmanız önerilir.

Adım 2: Java JDK İndirin

JDK kurulu değilse buradan indirebilirsiniz: JDK 6 . Eğer JDK 5 kurulu ise, JDK 6′ya güncelleştirmeniz şart değil. Sadece indirip basit yükleme işlemlerini gerçekleştirin.

Adım 3: Android SDK Araçları

Sonra, Android SDK Araçlar yüklemesini indirmemiz gerekiyor. bunu daha sonra hatırlayacağınız bir dizine çıkartın ve yükleyin – birkaç adım sonra buraya referans vermemiz gerekecek.

Adım 4: Android için Eclipse Yapılandırma

Eclipse’yi başlatın ve ‘Help>Install New Software‘ adımlarını uygulayın. “Add…” butonuna basın ve bir isim yazın “Android” gibi. linki şu şekilde ayarlayın: “https://dl-ssl.google.com/android/eclipse/” (çalışmaz isehttps:// yerine http://deneyin). “OK” deyin.
how to write Google Android apps
Paketlerin ikisini de seçin ve next – e tıklayın. Bu Android ADT (Android Geliştirme Araçları) yi indirecektir. Devam edin ve paketleri indirmek için start download ı tıklayın. Eclipse’yi yeniden başlatın. Eclipse ile işimizi neredeyse bitirdik.

Adım 5: Android SDK Yapılandırma

Android SDK yı indirdiğiniz/çıkarttığınız dosyanın dizinine gidin. “SDK Setup.exe.” diye bir dosya göreceksiniz. bu dosyayı çalıştırın. Aşağıdaki pencere görülecektir.
how to write Google Android apps
her şeyi tek tek indirmek zorunda hissetmeyin. zarar olabilir mi? olmayabilir. ben sadece android 2.1, 2.01 ve 2.2(ki telefonum 2.2 froyo kullanmakta) programlarını yükleyeceğim. belki birgün diğerlerini de yükleriz ancak şimdi değil.seçiyoruz ve install diyoruz.

Adım 6: (AVD) Your Android Sanal Aygıt Kurma

Şimdi yine SDK Download Manager‘de iken başka bir download yapmamız gerecek. “virtual devices” sekmesine gelin. yeni bir Android aygıt ekleyelim. bu aygıt yazdığımız programları çalışırken görmemizi sağlayacak. ” new” e tıklayın, yeni bir aygıt yaratın, özelliklerini aşağıdaki gibi yapabilirsiniz.

” Create AVD ” e tıklayarak yeni bir AVD oluşturmuş olacaksınız. Listeden AVD seçin veStart’a basın. Telefonun Android emülasyon programı var mı emin olun. AVD aşağıdaki gibi görünmeli.
how to write Google Android apps

Adım 7: Yeniden Eclipse Yapılandırma

Daha önce elde ettiğimiz Android SDK ile fazla bir şey yapmadık. Şimdi, Eclipse’ye kaynak olarak nereyi kullanacağını söyleme zamanı. Bunu yapmak için Eclipse’yi çalıştırın.Window>Preferences  bölümüne gidin. Android sekmesini seçin Aşağıda görüldüğü gibi ayarlayın ve “apply” butonuna tıklayın.
Tek dikkat etmeniz gereken nokta SDK location’ı doğru vermek. Daha önce yüklediğiniz paketler gösterilecektir. Ben bütün paketleri yüklemiştim.

Her şey yolunda gidiyordur umarım. Ok deyip Adım 8′e geçelim.

Adım 8: Yeni Bir Proje Oluşturma

Sonunda kod yazma zamanı geldi. ‘ File> New> other …> Android> Android Projesi komutlarını uygulayın. giriş proje adını belirleyin. yanı sıra bazı diğer ayrıntıları. tabii istiyorsanız.

” Finish ” deyin ve proje oluşturulur.

Adım 9: Giriş Kodunuz

Soldaki ağaçta, “src” klasörüne gidin ve her şeyi genişletin. Sizin “Activity” adındaki dosyaya gidin ve (8. adımda oluşturulan, benimki HelloWorld idi) içeriğini görmek için çift tıklayın. Halen, kodunuzu (bazı küçük değişiklikler ayarlarınıza bağlı olarak) ile siyah tüm içeriği vardır. çalışan bir “Merhaba dünya” programı yapmak için, kalın kırmızı yazılan metinleri eklemek gerekir.
//==========Start Code============
package com.android.helloandroid;

import android.app.Activity;
import android.os.Bundle;
import android.widget.TextView;

public class HelloAndroid extends Activity {
   /** Called when the activity is first created. */
   @Override
   public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
       super.onCreate(savedInstanceState);
       TextView tv = new TextView(this);        tv.setText("Hello, Android");        setContentView(tv);
   }
}
//==========End Code============

Adım 10: Programınızı Çalıştırın

Kod penceresinin üzerinde yeşil “Play” butonunu göreceksiniz. ya da ‘Run>Run‘ komutuyla aynı şeyi yapabilirsiniz.
her şey yapılır yükledikten sonra, uygulama yükleme ve otomatik olarak başlar.

Yani, bu kadar tebrikler! Yukarıdaki ekran görüntüsünü aldıysanız siz de başardınız demektir. Bunu telefonunuzda çalıştırmak için bilgisayara telefonu bağlayın ve ADV eklerken listede telefonuunuzun görünmesini bekleyin. çalıştır dediğinizde telefonunuzda otomatik olarak çalışacaktır.
 Kaynak:Www.CanerErden.Com
Paylaşmak Güzeldir
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

0 yorum

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© 2011 Prof. Dr. Web
Designed by BlogThietKe Cooperated with Duy Pham
Released under Creative Commons 3.0 CC BY-NC 3.0
Posts RSSComments RSS
Back to top